woensdag 1 februari 2017

Conflict over verhuur clubgebouw atletiekclub

ZEVENAAR

Bron: de Gelderlander

Atletiekvereniging de Liemers en sportbedrijf Ataro zijn het niet eens over de verhuur van het pas geopende clubgebouw. “Wij lopen inkomsten mis”, stelt de atletiekvereniging.

Rond de verhuur van clubgebouw is een patstelling ontstaan. “Met Ataro valt hier niet over te praten”, zegt Jacqueline van Pelt, voorzitter van Atletiekvereniging de Liemers.

Ataro is verantwoordelijk voor de verhuur van de atletiekbaan aan de Heerenmäten in Zevenaar. Stichting de Liemers Breedtesport, opgericht door Atletiekvereniging de Liemers, exploiteert en beheert het clubgebouw. Wie de atletiekbaan wil huren, kan daarvoor terecht bij Ataro. De stichting verhuurt het clubgebouw.

Een van de bezwaren van Atletiekvereniging de Liemers is dat dit in de praktijk tot problemen kan leiden, bijvoorbeeld als beide partijen tegelijk activiteiten willen organiseren.

“Het clubgebouw mag alleen in relatie tot sportactiviteiten worden verhuurd”, legt Van Pelt uit. “Meestal is dat in combinatie met het gebruik van de atletiekbaan.”

De bestaande constructie is volgens Van Pelt zowel een organisatorisch als een financieel probleem voor de atletiekvereniging. “We hebben bijvoorbeeld contact met Triathliem in Didam en een bootcampgroep, maar we kunnen geen concrete afspraken met hen maken over gebruik van zowel de atletiekbaan als het clubgebouw”, schetst Van Pelt. “Wij missen daardoor inkomsten. Er is voor ons fiscaal voordeel bij verhuur van het clubgebouw in combinatie met sportactiviteiten op de atletiekbaan. Die inkomsten lopen wij dus mis.” P6

KARIN MULDER