woensdag 20 december 2017

Een woord van dank

Tijdens de laatste raadsvergadering in 2017 heeft Peter Pollman, fractievoorzitter van D66 Zevenaar, de volgende woorden gesproken.

Voorzitter

Vandaag is het voor mij een dag met een zwart randje. We nemen niet alleen afscheid van veel gemeenteraadsleden maar ook nemen we afscheid van de nu nog zittende coalitie en ook van de oude gemeente Zevenaar.
En of dat allemaal niet genoeg is nemen we ook nog afscheid van onze huidige burgemeester, wethouders, griffier en van onze gemeente secretaris.
Voorzitter als eerste wil ik graag iets zeggen tegen onze D66 fractieleden die hier vandaag afscheid nemen.

Tienke.

Jij hebt in de afgelopen 3.5 jaar ongelooflijk veel voor de kiezen gehad. Bij de aanvang van jouw wethouderschap heeft menigeen zich afgevraagd of het aantal taken die je op je nam niet allemaal te veel van het goede was. Maar jij wilde dit graag en was daar ook niet vanaf te brengen.
In een gemeenteraad zullen er altijd verschillende meningen zijn en blijven, maar jij wist menige tegenstelling te overbruggen dankzij je kennis , ervaring en overredingskracht. Die kennis en ervaring zullen we gaan missen, want dossierkennis heb je en de wegen bij provincie en regio weet je te vinden.
Dank voor jouw passie, standvastigheid, eigenzinnigheid, creativiteit, en intelligentie

Karin

In onze D66 fractie is het heel plezierig werken en wordt er veel gelachen. Wel werd het even stil toen jij ons vertelde over je besluit met het raadswerk te stoppen omdat je naar Arnhem ging verhuizen.
Ouderen beleid, ruimte, duurzaamheid en milieu staan bij jou hoog in het vaandel en je vroeg hiervoor als het ook maar even kon de aandacht. Je bent een vrouw van principes en hebt oog voor detail. Je kunt fijn slijpen, ongeacht of het nu om je eigen wethouder of om een collega-raadslid gaat. Je laat je niet zomaar afschepen en wil met feiten overtuigd worden.
Met jouw kennis en enthousiasme heb je een grote bijdrage in de fractie en gemeenteraad gehad waar ik je graag voor wil bedanken.
Ik wens je, natuurlijk namens de hele fractie, veel geluk. Geluk met je nieuwe woning maar natuurlijk en veel belangrijker geluk met Wim en jullie kind dat volgens de laatste planning eind januari geboren wordt.

Wethouders Toon, Stef en Gerard en ook de coalitiepartners LB en PvdA

Ik wil jullie danken voor de samenwerking de afgelopen 3.5 jaar. We hebben altijd in een goede sfeer elkaar de waarheid gezegd, elkaars nieren geproefd, gewikt en gewogen, stevig onderhandeld, dilemma’s gedeeld, elkaar de maat genomen, afwegingen gemaakt, met elkaar meegedacht,compromissen gesloten,maar zeker ook veel gelachen. Dank voor dat alles.

Ik zei het al in de aanhef ook onze Burgemeester, Gemeente secretaris en griffier gaan ons verlaten daarom ook een woord van dank aan hen.

Jeroen

Kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Je was maar 17 maanden bij ons en nu ga je al weer weg. je bent een burgemeester, die mensen in hun kracht laat komen, je doet dat met humor, en met respect voor afwijkende meningen. We laten je naar Geldermalsen gaan met een traan, maar gunnen jou deze nieuwe uitdaging.

Jeroen, Bedankt

Saskia,

Jij was voor deze raad een belangrijke schakel tussen wat de raad wilde en de ambtelijke organisatie kon doen
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat jij weer snel een andere uitdagende baan zult vinden, want iemand met jouw kwaliteiten die ook succesvol is geweest bij het uitvoeren en stimuleren van vernieuwingen daar kun je niet omheen.
Sakia, Bedankt het ga je goed.

Griffier

Henk, jij bent een bijzonder mens. Zo bijzonder dat als er wat mis ging in de planning of communicatie je simpelweg niet in staat was om boos op je te worden. Maar voor mij persoonlijk ook bijzonder, want als ik ergens een nieuwe invalshoek voor zocht, kon ik ook altijd bij je terecht.
Je was voor mij altijd een “schokdemper” om mijn wat al te wilde reacties en emoties te verzachten. Vaak op de achtergrond, maar daarmee niet minder belangrijk.
Ik ga je missen. En ik weet zeker dat ik niet alleen voor mezelf spreek!

Voorzitter ik ga afsluiten

Namens de fractie van D66 bedank ik alle collegeleden, raadsleden, griffiemedewerkers, ambtenaren, de dames van de catering en Shamila voor de fijne samenwerking.
Tevens wens ik u allen, maar zeker ook de mensen op de tribune en kijkers thuis
Prettige feestdagen en veel voorspoed en gezondheid voor 2018.