woensdag 1 februari 2017

Geluk lacht de Liemers List toe

DUIVEN.

Bron: de Gelderlander

De Liemers List van Hope XXL krijgt een plek in het World Happiness Report van de Verenigde Naties.

“Dit is een ongelooflijk belangrijke stap voor Hope XXL”, zegt Chris van de Ven uit Duiven. “Het is het bewijs dat ons initiatief wereldwijd serieus wordt genomen. Op het allerhoogste niveau worden we gezien als een volwaardige gesprekspartner.”

Nog maar net terug uit New York is hij razend enthousiast over de gesprekken die zijn gevoerd bij de Verenigde Naties. “Tot nu toe hebben er in dit internationaal rapport alleen maar cijfers gestaan over het geluksgevoel en welbevinden van alle landen wereldwijd. Droge, taaie, nietszeggende cijfers voor de doorsnee burger.”

De Liemers List is een lijst met projecten waarvan mensen gelukkiger worden en hun leven beter gaan waarderen. Symbool staat de 8, het streefcijfer waarmee alle wereldburgers hun leven in de toekomst gaan waarderen. Van de Ven: “De Liemers List maakt herkenbaar waarvoor de VN staat: een gelukkige, leefbare wereld, voor iedereen.”

Op 21 maart wordt het World Happiness Report gepresenteerd in Stockholm. In dat verslag komt een nieuwe geluksranglijst van alle landen in de wereld. Nederland stond in 2016 op de zevende plaats, achter Denemarken, Zwitserland, IJsland, Noorwegen, Finland en Canada.

Chris van de Ven hoopt dat Hope XXL in Zweden een volgende mijlpaal bereikt. “Als ze bij de Verenigde Naties iets in ons zien en zien dat er 80 professoren achter ons staan, dan hebben we misschien een perspectief waar we met de wereld naar toe moeten.”

HANS TEUNISSEN